уторак, 7. мај 2013.

STRES
Stres je jedan od najvećih neprijatelja moje sreće a pretpostavljam i vase. Koliko neprospavanih noći sam provela analizirajući razloge zbog kojih sam nešto rekla ili nisam rekla, zašto sam odreagovala burno, zašto sam se iznervirala… Zvuci poznato, neprospavane noći bile su praćene umorom, nervozom, neraspoloženjem i tako u krug.

Mnogo godina je prošlo dok nisam naučila kako da se izborim sa stresom. Tajna je u sledećem – nemojte dozvoljavati stresu da upravlja vama, počnite vi da upravljate stresom.
Evo sta meni pomaze: 
1. Naučila sam da prepoznajem moguce izazaivače stresa i moje reakcije na njih. Ovo je zaista vašno jer vam se nekad desi da neke situacije ni ne prepoznajete kao stresne a da one u vama izazivaju burne reakcije.
2. Usvojila sam veštinu asertivnosti zahvaljujući kojoj lakše i bez nerviranja, ostvarujem svoja prava ne ugrožavajući prava drugih. U stanju sam da pitam, trazim, zahtevam … sve dok ne ostavrim ono sto smatram da mi “pripada." 
3. Izbegavam sve stresne situacije zahvaljujući dobroj organizaciji i planiranju vremena. Placan racune na vreme, ne trosim vise nego sto imam, ne kasnim, ne zurim, izbegavam konfliktne situacije, bespotrebne rasprave i sl.
4. Kada se ipak neminovno nadjem u neprijatnoj situaciji primenjujem nekoliko tehnika kako bih povratila kontrolu. Uspesnom se pokazala tehnika dubokog disanja ili gledanje u jednu tacku uz zamisjljne neceg lepog. Na taj nacin uspesno sprecavam burnu emotivnu reakciju. 
5. Nekada ove tehnike ne “upale’ i javi se emocija besa. Bes treba ispoljiti na zdrav nacin, na pravom mestu i u pravo vreme. Potiskivanje besa i drugih negativnih emocija, može izazvati mentalne poremećaje poput depresivnosti ili anksioznosti. Sa druge strane, nekontrolisano ispoljavanje besa u neprimerenim situacijama je neprihvatljivo i izaziva sve vece socijalne problem u porodici, na poslu, saobracaju… Moj najbolji lek za bes je trčanje "100 km na sat".
6. Naučila sam i koliko je važno “puniti baterije”. Uživajući u omiljenim aktivnostima jačamo imunitet, povećavamo nivo energije i jačamo samopouzdanje zbog čega će se naš um i telo lakše izboriti sa predstojećim stresom. 
7. Uverila sam se u blagodeti antistres suplemenata kao što su vitamini B kompleksa, GABA, L-teanin, 5-HTP, magnezijum i valerijana. 

Ovo je bio moj anti -stres koncept. Ne stresirajte se, napravite i vi licni plan protiv stresa, neka vam moj model posluzi kao primer i inspiracia. Zivot je mnogo lepsi ukoliko je manje stresa!

Нема коментара:

Постави коментар