среда, 08. мај 2013.

KAKO SE ZAŠTITITI OD EMOCIONALNOG SMEĆA


Neovisno koliko se trudimo oduprijeti stalnom žaljenju bliskih prijatelja, partnera, člana obitelji, kolege, postajemo zapravo uvučeni u negativnost. Tuga, bijes i negativnost se širi okolo kao smrtonosan virus, pa čak i onda kada smo sigurni da gunđanje drugih neće utjecati na nas najčešće postanemo emotivna kanta za smeće. S vremenom se možemo slomiti, fizički i psihički - osim ako ne pronađemo pozitivne izlaze kako se nositi s nekim tko se stalno žali?
Evo nekoliko savjeta:
  1. U prvom redu, prihvatite da niste krivi za nešto što sigurno niste vi napravili. Privatite to kada se žale na vas. Shvatite kako problem nije u vama. Gunđalo je taj koji ima problem. 
  2. Osobe koje uživaju u verbalnim svađama, gotovo uvijek su u potrazi za plamenom koji će upaliti njihovu vatru i osobe koje se s njima moraju suočiti  trebaju biti na oprezu.Nemojte dolijevati ulje na vatru i ne otkrivajte informacije koje bi izazvale kontroverzu ili razlog za gunđanje jer ih oni vrlo lako i pronalaze. Kada imate potrebu za otkrivanjem informacija, pronađite osobu koja neće dati negativan feedback i tako stvoriti kaos i nezadovoljstvo. 
  3. Ne dopustite da žalopojke dopru do vas. Napravite "pokeraški izraz lica", odnosnoneutralan izraz, kao da vas nije briga. Razmišljajte o gunđalu kao o trogodišnjaku. Njihov život sliči više djetetovom životu jer se djeca često stalno i stalno žele bez razloga. 
  4. Možete zamoliti gunđalo da sve svoje žalbe stavi na papir. Recite kako je jako važno činjenično stanje, a ne osjećaji. Tada ga potaknite da sve svoje komentare komentira onoj osobi koja zapravo može nešto s tim napraviti. U devet od deset slučajeva prestaju s gunđanjem i ništa ne napišu na papir. 
  5. Jedan od najboljih načina nošenja s njima je pridavanje minimalne pažnje. Pokažete li im da ih pažljivo slušate neće prestati gunđati pa stoga promijenite temu što je prije moguće. Složite se s njihovom točkom gledišta ili postavljajte pitanja i negativnost će otići. Nosite se sa situacijom tako što ćete pozitivno reagirati što je češće moguće, ali uložite napor za promjenom teme 
  6. Što je prije moguće pobjegnite i sudjelujte u fizičkim aktivnostima kako bi izgorio stres uzrokovan stalnim žalopojkama. Šetnja, vožnja bicikla mogu napuniti baterije i spriječiti negativnost koja vam može uništiti cijeli dan. 
  7. Neovisno o razlogu, odrasla osoba se ne bi trebala nositi s gunđalom koji je također odrasla osoba. Svatko zaslužuje biti sretan i ako osoba koja neprestano pronalazi razloge za gunđanje i ne želi promijeniti takvo ponašanje pronađite sreću koju vi zaslužujete  imaknite se od nje.
Profesor psihologije Boris Blažinić
Ravnatelj Instituta za  kvalitetu i razvoj ljudskih potencijala

Нема коментара:

Постави коментар